NY BLOGG

GrinigGammalGubbe har fått vila. Här hittar du den nya bloggen Glad och Bitter

Kom ihåg att bokmärka den nya bloggen när du läst ;-)




15 september 2012

Granen, 5 augusti





Den stormfällda granen är större än dagen
Men jag kan inte höra dess berättelser
Svepet av skägglav är en oåtkomlig tid

Grön är smärtan som jag känner efter arbetet
Grön är yrseln, sensommarens vilsenhet, kvällen
Men bakom vilar den störtade stammens gråhet

Jag står i stormens skugga när jag sågar   Mitt arbete
förblir absolut ensamt   Det finns ingen valfrihet
när vinden har dragit förbi   Inga flyktpunkter

Skogens stumhet nu är överväldigande
Gräsets ordlöshet, de grova grenarnas torra brist
Här finns inga tider mer där vi kan mötas

Evigheten är bara ett ögonblick i skogsranden
Och jag en bifigur i scenens utkant   Vi är skuggor
som skogens avbild kastat här, i skymningen

Granen finns inte längre   Den har aldrig funnits
Torrt rör sig tiden i en annan riktning                                       
                                                                                         15.9 för 5.8



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar