NY BLOGG

GrinigGammalGubbe har fått vila. Här hittar du den nya bloggen Glad och Bitter

Kom ihåg att bokmärka den nya bloggen när du läst ;-)




05 september 2012

Åkallan



Min far brukade ställa den retoriska frågan ”Vad är det för skillnad mellan en idisslande ko och en tuggummi-tuggande flicka?”.
Och svaret var förstår ”Det intelligenta uttrycket i kons ögon”.

Jag fann det visserligen slagfärdigt – det är väl därför jag minns det – men en smula orättvist, emedan jag såg en del andra poänger med unga tuggummi-tuggande flickor. 
Om detta gjorde mig till en bättre människa är förvisso en annan fråga.

I dag vill jag dock tillägga att det finns en annan högst påfallande skillnad: Kon kan inte vråla ”Omajjgaadd” så att det ekar genom hela tunnelbanesystemet.

Kon är nämligen icke språkkunnig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar