NY BLOGG

GrinigGammalGubbe har fått vila. Här hittar du den nya bloggen Glad och Bitter

Kom ihåg att bokmärka den nya bloggen när du läst ;-)




05 april 2012

Skivomslag




Jo, jag är ju så gammaldags och efter att jag fortfarande gör (och lyssnar på) cd-skivor.
Jag gillar formatet, överskådligheten, den konkreta känslan.
Musiken som fysik.
Från olika källor, skivor och (naturligtvis lagliga) nedladdningar sammanställer jag spellistor som brända blir till skivor.

Och skivorna måste ju ha omslag.
Så med ett enkelt bildprogram bearbetar jag bilder så att de passar - i mitt tycke - som omslag till skivserierna, av vilka den senaste har fått namnet Tidlösa sånger (för att den avlöste serien Moderna sånger, med vilken titel jag retade folk som inte delade min uppfattning att allt efter 60talet är modernt).

Ovan finns en video med ett antal av de senast gjorda skivorna. Det är genomgående bilder jag har tagit själv.
I början använde jag en hel del bilder från nätet (vilket rimligen måste vara upphovsrättsmässigt problemfritt eftersom de inte distribuerades någonstans utanför min skivhylla), men numera arbetar jag nästan undantagslöst utifrån egna bilder, nya eller gamla.

Varför har jag gjort en film och lagt ut, då?

För att det roar mig.

Räcker det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar