NY BLOGG

GrinigGammalGubbe har fått vila. Här hittar du den nya bloggen Glad och Bitter

Kom ihåg att bokmärka den nya bloggen när du läst ;-)




10 april 2013

Byta namn?



Funderar starkt på att byta namn på den här bloggen.
Har via google förstått att det finns någon eller några som använder samma signatur i kommentarsfält, alltså inte "Grinig Gammal Gubbe" utan sammanskrivet som jag har det - GrinigGammalGubbe.

Det tycker jag är närmast varumärkesintrång, men inser att det inte går att skydda sig emot.

Dock har det fått mig att fundera.

Min tanke har hela tiden varit att titeln skall uppfattas som å ena sidan fullt allvarligt - jag är en smula grinig ibland, jag börjar bli gammal, och visst har jag gubbiga drag - men å andra sidan med någon liten självdistans, eftersom jag tycker att jag har viss förmåga att småle åt de där dragen, betraktade utifrån.

Men nu tycker jag mig märka att det finns mer förgrämda naturer (det trodde ni inte!) som på något vis  tycks känna att om de väl draperat sig i GGG-kläderna så har de carte blanche för att strunta i småleendet och distansen, och bara vara griniga.
Eller mer.

Det är ju inte så kul.
Det är ju inte jag.

Så jag funderar alltså på att byta namn.
Det enda är att jag inte vet till vad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar