NY BLOGG

GrinigGammalGubbe har fått vila. Här hittar du den nya bloggen Glad och Bitter

Kom ihåg att bokmärka den nya bloggen när du läst ;-)




18 maj 2011

Hem till Stockholm igen...


Tre dagar på landet på väg att ta slut.
Har varit nyttig, röjt i skog och garage, burit och lyft och plockat och flyttat och sorterat och burit igen och lagt tillbaka och sedan gjort på ett annat vis. Tagit mig tid för mig själv genom att ägna mig åt annat.
I förbigående har jag tagit tillbaka min ansökan om ett jobb som jag hade sökt – därför att det inte längre var det jobb jag hade sökt – löst en massa korsord och tittat på fåglar som jag inte begriper.
Jo, tranan begriper jag, den som står på ett fält och ser ut som om den plockar potatis.
Ensam på ett fält med en svårtolkad uppsyn, det begriper jag.

Nu lättar molnen, regnet har upphört, och jag återvänder till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar