NY BLOGG

GrinigGammalGubbe har fått vila. Här hittar du den nya bloggen Glad och Bitter

Kom ihåg att bokmärka den nya bloggen när du läst ;-)




25 augusti 2012

Augustibilden, när månaden nästan är slut



Ja, jag erkänner.
Jag missade månadens almanacksbild.
Skulle kunna skylla på att jag var i trakten där den togs, med begränsad tillgång till datorer och nät, men det är knappast någon gångbar ursäkt.

Men här är den.
Det är utsikten från...   ....hmm, jag blandar alltid ihop Överberg och Duvberg...   en av dem i alla fall, en  av höjdlägesbyarna utanför Sveg, de ålderdomliga med de vida utsikterna.
Jag tror att det är Duvberg.

En annan av dessa byar skymtar på höjden i bakgrunden. Skulle kunna vara Herrö, bekant för sina ostar, om jag nu tänkt vinklarna rätt.
Annars är bilden taget åt rakt motsatt håll mot vad jag tror. Då skulle det möjligen kunna vara Ytterberg.
Annars någon annan.
Byarna i Härjedalen är små, knappt skönjbara gläntor i den stora skogen, och gläntorna är på väg att växa igen.

Ofta när vi reser i det där väldiga utanför tullarna får vi en känsla av att hela landet håller på att försvinna, sjunka ned i glömskans förtvivlan. Och att väldigt få bryr sig.

Det kan göra mig ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar